Support: 56 657 71 78

Popraw bezpieczeństwo swojego e-sklepu – bezpłatny poradnik

Poradniki
bezpieczeństwo
cyberataki
ecommerce

E-commerce to jedną z najdynamiczniej wzrastających branż. W 2019 r. z zakupów w sieci skorzystało 28 milionów Polaków. Każdego dnia w naszym kraju powstawało około 21 e-sklepów. Dodatkowo jest to też branża, która rozwija się pomimo trwającej wokół nas epidemii COVID-19.

Dla przykładu, jeden z największych graczy na rynku sprzedaży online zanotował w marcu br. aż 45% wzrost zamówień. Popularna porównywarka cenowa raportuje z kolei wzrost liczby zapytań w kwietniu aż o 69% w porównaniu z analogicznym miesiącem w roku ubiegłym.

Tendencja ta przynajmniej przez kilka miesięcy nie powinna się zmienić. Nawet jeśli  kwarantanna zostanie poluzowana, a centra handlowe otwarte, konsumenci mogą się obawiać bezpośredniego kontaktu z innymi kupującymi. Jeśli więc jesteś właścicielem e-sklepu, skup się na takim rozwoju swojego biznesu, który pozwoli Ci utrzymać się na powierzchni, a Twoim pracownikom zapewni zajęcie, bez konieczności redukcji załogi.

Wiemy, że okres pandemii nie jest najlepszym czasem na inwestycje, niemniej jednak część z nich jest konieczna. Wynika to z innego rozłożenia priorytetów. Jeśli do tej pory Twoja sprzedaż działała głównie offline, a strona www służyła za wizytówkę, teraz jest świetna okazja, żeby zdywersyfikować sposoby dotarcia do kupujących. A o co warto zadbać w pierwszej kolejności? Oczywiście o bezpieczeństwo Klientów i transakcji, które buduje wiarygodność naszego e-sklepu.

Zagrożenia w e-commerce

Statystyki są nieubłagane – ponad 32% wszystkich cyberataków na świecie jest skierowanych w branżę e-commerce. Natomiast aż 58% firm nie posiada żadnego mechanizmu backupowania danych. Brzmi jak przepis na katastrofę? Jak wspominaliśmy jeszcze 2-3 miesiące temu moglibyśmy na to machnąć ręką i powiedzieć, że jeśli nawet stracimy nasz kanał online, zawsze pozostanie sprzedaż offline. COVID-19 znacząco odmienił tę perspektywę. Codziennie czytamy o bankructwach firm, które nie dały rady dokonać cyfrowej transformacji bądź pogubiły się w czasie jej trwania, najczęściej “wykładając się” na zagadnieniach związanych z ochroną serwerów i kupujących.

Bezpieczeństwo to nie święty spokój

Wielu z nas definiuje cyberbezpieczeństwo jako pewien stan, który jeśli pozostawimy go we względnej równowadze, będzie stabilny. Tymczasem jest to proces rozłożony w czasie. Bezpieczeństwo to również ciągłe doskonalenie, uzupełnianie wiedzy oraz bieżące reagowanie na zmieniające się warunki zewnętrzne. Zapewnienie bezpieczeństwa środowisku IT wymaga regularnej kontroli wszystkich jego składowych. Zaczynając od serwerów, poprzez sklep internetowy, aż po urządzenia wyjściowe, z których korzystają pracownicy. Nawet mała luka w zabezpieczeniach, może spowodować np. wyciek danych Klientów a w konsekwencji wysoką karę wynikającą z RODO.

Opisany powyżej problem nazywamy w IT “wąskim gardłem”. Jest to element infrastruktury, którego awaria może spowodować szereg kolejnych błędów a w konsekwencji poważne zaburzenie działania całości. W przypadku środowiska e-commerce może to być np. niezabezpieczona baza danych, przechowywana na prywatnym laptopie.

Jednocześnie wielu z nas słysząc “bezpieczeństwo IT” zaczyna automatycznie myśleć o kosztach. Przecież w gazetce sklepowej z sieci popularnych elektromarketów widzieliśmy oferty programów antywirusowych za cyfrę plus dwie dziewiątki złotych. Próbujemy więc poszukać czegoś w internecie, ale jedne poradniki są zbyt lakoniczne, a inne najeżone dziesiątkami obco brzmiących słów.

Bezpieczny e-commerce = zadowolony klient

Powróćmy jeszcze na chwilę do statystyk. Aż 70% konsumentów rezygnuje z zakupów w e-sklepie z powodu słabej ochrony płatności. Przeprowadźmy więc szybkie dochodzenie i razem poprawmy bezpieczeństwo w Twoim e-sklepie.

Pomoże w tym nasza nowa publikacja “Bezpieczeństwo w sklepie internetowym – praktyczny poradnik”. Na kilkunastu stronach zawarliśmy szereg przydatnych, prostych, a co najważniejsze darmowych porad. Rozdziały podsumowaliśmy checklistami, po przejrzeniu których będziecie wiedzieli, na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę.

Z ebooka dowiesz się m.in jak:

  • Zabezpieczyć komputery pracowników, nawet jeśli będą pracowali poza biurem;
  • Przygotować swoją infrastrukturę IT na wypadek nagłej awarii;
  • Przechowywać dane klientów bez obaw o ich utratę.

Zapraszamy do lektury – jesteśmy przekonani, że dzięki poradom zawartym w ebooku Twój sklep online będzie rósł, a klienci podczas zakupów będą się czuli bezpieczni.

Data Space kontakt@dataspace.pl Naszą misją jest być najlepszym wyborem dla firm, które muszą być online bez względu na wszystko, przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku. Dostarczamy im platformę składającą się z najbardziej zaawansowanych rozwiązań z zakresu infrastruktury IT.
Case study
Rozbudowana infrastruktura IT dla sklepu online Tantis.pl - case study
Case study
Serwery dedykowane i sieć dla sklepu internetowego Arte.pl - case study