Support : 56 657 71 78
Dział handlowy : 56 657 71 79 sales@dataspace.pl

Disaster Recovery Center

Zadbaj o bezpieczeństwo i ciągłość w swoim biznesie dzięki Zapasowemu Centrum Danych (DRC).

Skalowalne DRC pozwala dopasować ochronę wprost do potrzeb i możliwości Twojej firmy.

Czym cechuje się nasze DRC?



icon

Zastępcze Data Center

Zlokalizowane w oddaleniu od głównego

icon

Georeplikacja

Serwery zastępcze uaktualniane na bieżąco

icon

Pewność komunikacji

Łącza od 2 niezależnych dostawców

icon

Skalowalność

Zasoby dostępne zarówno dla większych, jak i mniejszych organizacji

Główne korzyści z DRC

Sam kontrolujesz koszty

DRC może być odwzorowaniem środowiska klienta w 100%, bądź dublować jego najważniejsze funkcjonalności (60-80%). Wszystko zależy od tego, jak duży procent systemu jest uznawany za kluczowy dla działalności organizacji. Procent odwzorowania jest też uzależniony od tego, jaki budżet Klient chce przeznaczyć na takie zabezpieczenie.

Wybór sposobu przechowywania

DRC może być fizyczne (serwery firmy, kolokowane w innym Data Center bądź serwerowni) lub realizowane jako usługa (środowisko zapasowe umiejscowione na serwerach w Data Center). Dodatkowo, dzięki georeplikacji , czyli wymianie plików pomiędzy serwerem głównym i zapasowym, mamy pewność, że środowisko awaryjne jest cały czas uaktualniane.

Kluczowe było dla nas Zapasowe Centrum Danych oraz cały mechanizm, który zapewni ciągły transfer danych pomiędzy dwiema fizycznymi lokalizacjami.

Data Space wprowadziło ten mechanizm oraz konfigurację całego środowiska, jak też zaproponowało rozwiązania administracyjne, sprzętowe i zagwarantowało nam poufność transmisji – szyfrowanie ruchu transmitowanego pomiędzy DC i DRC a Millennium TFI.

Kacper Jarosz

Inspektor Bezpieczeństwa IT, Millennium TFI S.A.

Opowiedz nam o swoich potrzebach

Odpowiadamy w ciągu 2 godzin







Czym jest DRC?

Disaster Recovery Center to zapasowe centrum przetwarzania danych dla wybranych elementów lub całości infrastruktury IT. W przypadku awarii twoich serwerów, cały ruch zostaje przekierowany do lokalizacji zapasowej, dzięki czemu nie masz przerw w funkcjonowaniu swojego biznesu.

Czym jest dostępność?

Dostępność to zdolność systemu do poprawnego wypełniania powierzonego mu zadania w założonym okresie czasu (miesiąc, rok, itp.).

Co to znaczy infrastruktura wysokiej dostępności?

Infrastruktura wysokiej dostępności zachowuje zdolność do pracy, nawet w przypadku wystąpienia awarii lub nieprzewidzianych okoliczności. W przypadku najbardziej niezawodnych systemów charakteryzujących się dostępnością na poziomie 99,999%, miesięczna dozwolona przerwa w pracy wynosi 25 sekund.

Czym jest redundancja?

Redundancja to inaczej duplikacja. W przypadku infrastruktury IT jest to szczególnie ważne, ponieważ w przypadku awarii jednego systemu, drugi pozostaje sprawny i pomaga w nieprzerwanym świadczeniu usług.

Co to jest georeplikacja?

Jest to wymiana danych pomiędzy lokalizacją główną a zapasowym centrum danych. Georeplikacja to kluczowy element w konstrukcji Disaster Recovery Center.

Czym jest SLA?

Service Level Agreement to umowa utrzymania i systematycznego poprawiania ustalonego między klientem a usługodawcą poziomu jakości usług.

Czym jest Recovery Point Objective?

Jest to maksymalna rozbieżność pomiędzy środowiskiem źródłowym a środowiskiem kopii. Ta wielkość obrazuje, ile danych w przypadku awarii nie zostanie zsynchronizowanych.

Czym jest Recovery Time Objective?

Pokazuje czas potrzebny na przywrócenie Twoich usług w miejscu docelowym w przypadku awarii. Im niższa wartość tego współczynnika, tym lepiej.

Czym jest Single Point of Failure?

Jest to składnik środowiska IT, którego awaria może spowodować zablokowanie danych lub aplikacji. Warto pamiętać, że nie jest to tylko sprzęt czy oprogramowanie ale również zależności zewnętrzne, takie jak brak zasilania.

Co to są scenariusze DRC/ZCPD?

Scenariusze w IT działają podobnie jak te filmowe. Przewidujemy ciąg przyczynowo-skutkowy, który wydarzy się, jeśli nastąpi awaria naszej infrastruktury IT. Przy pisaniu takiego dokumentu, warto zrobić najpierw audyt dostępności naszych systemów.

Co to znaczy wąskie gardło w kontekście systemów IT?

Wąskie gardło jest to usługa lub proces, która w znaczący sposób może wpływać na poziom świadczenia innych usług lub procesów, występujących w tym samym systemie. W przypadku systemów informatycznych może to być np. wolne łącze internetowe, obsługujące szybki serwer.

Szukasz czegoś innego?

Sprawdź inne rozwiązania IT dla biznesu

Potrzebujesz więcej informacji lub pomocy z wyborem rozwiązań? Skontaktuj się z nami! Zaproponujemy Ci optymalny wybór.