Wybierz jeden z gotowych zestawów lub skonfiguruj własny serwer idealnie dopasowany do Twoich potrzeb.
Procesor:
e5-1650v4
RAM:
64 GB
Dysk:
2x 480 GB SSD
Sieć:
500 Mbit/s
723
zł/mies.
Procesor:
e5-1650v4
RAM:
64GB
Dysk:
2x 480GB SSD, 2x2TB HDD, Kontroler RAID 4i
Sieć:
500 Mbit/s
869
zł/mies.
Procesor:
e3-1240v6
RAM:
16GB
Dysk:
2x2TB HDD, 2x 500GB NVME
Sieć:
500 Mbit/s
471
zł/mies.
Procesor:
1x e5-2650v4
RAM:
64GB
Dysk:
2x 960 GB SSD
Sieć:
500 Mbit/s
999
zł/mies.
Procesor:
i3-6100
RAM:
16GB
Dysk:
2x 4TB HDD, 2x 12TB HDD
Sieć:
500 Mbit/s
574
zł/mies.
Procesor:
e5-1650v4
RAM:
256 GB
Dysk:
4x 960 GB SSD
Sieć:
500 Mbit/s
999
zł/mies.
Procesor:
1x e5-2650v4
RAM:
64GB
Dysk:
2x 960 GB SSD
Sieć:
500 Mbit/s
956
zł/mies.
Wykorzystaj nasze doświadczenie i umów się na bezpłatną konsultację. Doradzimy, jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojego projektu.
Bezpłatna, indywidualna analiza potrzeb
Serwer dedykowany to komputer pełniący funkcję serwera, który jest dedykowany jednemu klientowi. Serwer dedykowany może być dowolnie konfigurowany przez klienta (system operacyjny, usługi). Znajduje się on w Data Center, gdzie zapewniane mu są najlepsze warunki pracy: precyzyjnie dostosowana temperatura i wilgotność, redundantne zasilanie od różnych dostawców, nieprzerwany dostęp do internetu oraz opieka administratorów.
Serwer dedykowany podłączany jest w specjalnie do tego przystosowanym Data Center. Administratorzy instalują go w szafie rack, podłączają do zasilania, konfigurują środowisko sieciowe, oraz, co najważniejsze, ustalają zdalny dostęp do niego dla Klienta.
Kiedy środowisko jest gotowe, administrator po Państwa stronie otrzymuje dane dostępowe oraz metodę połączenia się ze swoim serwerem (jeżeli nie zdefiniował jej wcześniej sam) i może w pełni nim zarządzać. Zazwyczaj odbywa się to dwuetapowo – w pierwszym kroku łączy się do IPMI (Intelligent Platform Management Interface), czyli systemu, który pozwala zarządzać hardware’em serwera, oraz włączyć konsolę (czyli to samo, co będziemy widzieć, gdy podepniemy się do serwera monitorem), podpiąć obraz ISO płyty instalacyjnej i zainstalować system operacyjny. Drugi etap to zarządzanie serwerem, które w większości przypadków odbywa się poprzez protokół SSH.
Serwer dedykowany jest osobną jednostką fizyczną. To tak naprawdę komputer, który wynajmujemy klientowi w całości. Dzięki temu wszystkie zasoby serwera należą tylko do Państwa.
VPS to dzierżawa maszyny wirtualnej. Opisując to najprościej, dostawca łączy kilka serwerów fizycznych w tzw. „klastry”, po czym je wirtualizuje robiąc z tego jeden organizm. Następnie takie środowisko tnie się na dziesiątki, setki czy tysiące mniejszych VPS-ów, zachowując przez cały czas pełną kontrolę nad nimi i ograniczając dowolnie ich parametry.
Serwery dedykowane to maszyny znane od lat. W zależności od konfiguracji mogą służyć zarówno jako maszyny produkcyjne czy backupowe. Ich zaletą jest zasada – jedna maszyna (fizyczna), jeden użytkownik – dzięki temu masz pewność, że nie wystąpią spadki mocy.
Serwery Data Space mieszczą się w naszym Data Center w Toruniu przy ul. Włocławskiej 161. Centrum Przetwarzania Danych zbudowane zostało zgodnie z międzynarodowym standardem TIA-942. Po więcej informacji zapraszamy na stronę „O nas”.
Wszystko zależy od tego, do czego ten serwer dedykowany ma nam służyć. Jeżeli ma być to serwer do przechowywania plików (FTP), największą rolę w jego działaniu odgrywa pojemność dysków, przepustowość łącza oraz kopia zapasowa. Nie potrzeba tutaj bardzo mocnego procesora i pamięci RAM. W przypadku serwera firmowego, gdzie będą działały aplikacje księgowe, serwer pocztowy, strona WWW i serwer plików, parametry serwera muszą rozkładać się w miarę równomiernie, gdyż w obrębie jednego serwera obsługiwanych będzie kilka rodzajów aplikacji. Wówczas można dostosowywać serwer do swoich potrzeb (rozszerzanie dysku, zwiększanie przepustowości łącza) na podstawie obserwacji oraz ogólnego odczucia swojego i pracowników. W przypadku rozwiązań bardzo zaawansowanych najlepiej skontaktować się z naszym zespołem, który pomoże wybrać optymalne środowisko dla Państwa potrzeb.
Wybór odpowiedniego procesora nie jest łatwy. Pod uwagę trzeba wziąć zarówno aktualne potrzeby, przyszły rozwój, jak i niespodziewane wzrosty zapotrzebowania na moc. Bardzo ciężko jest określić wymagania na nieprodukcyjnym, nieobciążonym środowisku. Procesor powinien być dobierany przez administratora systemu, który zna wszystkie biznesowe i techniczne uwarunkowania środowiska.
W Data Space pomagamy dobrać procesor odpowiedni do potrzeb, zarówno biznesowych, jak i technicznych. Oferujemy serwery z szeroką gamą procesorów, od małych procesorów klasy i3 do dwuprocesorowych maszyn mających 64 wątki. Do celów testowych można wypożyczyć serwer na krótki okres z określonymi procesorami, w celu sprawdzenia wydajności w możliwie realnych warunkach.
SLA (ang. Service Level Agreement) to umowa o gwarantowanym poziomie świadczenia usług, zawierająca w sobie takie elementy jak: sposób określenia niedziałania usługi, definicję momentu stwierdzenia niedziałania, stronę odpowiedzialną za monitorowanie, stronę odpowiedzialną za usunięcie usterki, kary umowne, dopuszczalny czas niedziałania w zdefiniowanym okresie.
SLA w IT określane jest bardzo różnie, jako procent czasu w miesiącu lub roku, w jakim usługa może nie działać, jako gwarantowany czas reakcji, jako gwarantowany czas naprawy, jako procentowe lub wartościowe progi, jakie musi spełniać usługa, żeby uznać ją za działającą.
W Data Space przedstawiamy SLA prosto i uczciwie, nie ukrywając się za gąszczem niezrozumiałych zapisów, np. Standardowe SLA dla serwera dedykowanego to 12h gwarancji na naprawę po każdym incydencie, z możliwością wykupienia pakietów 4h i 2h.
Staramy się, aby czas faktycznej reakcji był jak najkrótszy, mierzony w sekundach lub minutach. Gwarantowany czas reakcji jest powiązany z SLA określonym w umowie. W naszym centrum utrzymania zachowana jest ciągłość pracy – o każdej porze dnia i nocy administrator monitoruje Państwa usługę oraz odpowiada na zgłoszenia.
Zgłaszanie awarii następuje poprzez wybranie funkcji o tej samej nazwie w sekcji „Dashboard” Państwa serwera dedykowanego w panelu Data Space. Klikając przycisk „Zgłoś awarię” przekierowani zostaną Państwo do formularza. Uprzejmie prosimy o opisanie problemu w jak najbardziej precyzyjny sposób, co ułatwi administratorom szybsze rozwiązanie awarii. Na pytania biznesowe odpowiadamy od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00, na pytania techniczne 24/7.
Tak. Poza systemami operacyjnymi oferowanymi przez Data Space, mogą Państwo podpiąć swój obraz ISO i zainstalować system według własnych preferencji. Staramy się oferować sprzęt kompatybilny z jak największą ilością systemów operacyjnych, a w przypadku niekompatybilności możliwe jest dokupienie modyfikacji pozwalających zainstalować prawie każdy OS.
W sekcji zarządzania serwerem należy uruchomić konsolę, następnie w sekcji Virtual Storage należy wybrać opcję „ISO FILE” i wybrać plik ze swojego komputera. Po podłączeniu obrazu wymagane jest ponowne uruchomienie serwera.
Tak. Własną konfigurację RAID można zastosować albo w procesie samodzielnej instalacji systemu operacyjnego, albo zlecając ją nam po wykupieniu serwera. Zależnie od konfiguracji sprzętowej możliwy jest zarówno programowy, jak i hardware’owy RAID.
W sytuacji, gdy serwer został zakupiony z dwoma dyskami twardymi, zostały one zainstalowane w konfiguracji RAID 1, gdzie jeden jest lustrzanym odbiciem drugiego (mirroring). Uważamy, że każdy szanujący swoje dane administrator zastosuje taką konfigurację. Jeżeli nie jest ona odpowiednia, można ją zmienić później.
Tak. Serwer dedykowany można zrestartować zdalnie z poziomu konsoli dostępnej na stronie panelu Data Space dowolną ilość razy i nie ponosząc za to żadnych dodatkowych opłat.
Można to zrobić na wiele sposobów. Zaczynając od warstwy fizycznej, można wybrać serwer z dwoma zasilaczami, co w przypadku awarii jednego z nich nie zakłóci działania serwera. Warto też zadbać o to, żeby dostawca usługi zapewnił dostęp do internetu z większej liczby źródeł. W drugim etapie należy określić, kto powinien mieć dostęp do serwera. Większość z nich pozwala z poziomu IPMI (Intelligent Platform Management Interface) określić, z jakich adresów IP można zalogować się na serwer. Data Space oferuje również ochronę przed atakami DDoS, które dzisiaj są najpopularniejszymi z ataków wolumetrycznych – warto w taką usługę również się zaopatrzyć. Niestety, nie na wszystkie rodzaje wirusów jesteśmy w stanie się zabezpieczyć, warto więc pamiętać o tym, aby wykonywać kopię zapasową serwera – w dobie ataków typu ransomware (nieodwracalne szyfrowanie plików) jest to najskuteczniejsza metoda.
Tak. Oferujemy backup w postaci prostej usługi przechowywania danych w przestrzeni utrzymywanej i gwarantowanej przez Data Space. Jest ona dostępna w sieci publicznej z zasobów DS oraz z wybranych i zaakceptowanych adresów IP innych operatorów. Dane utrzymywane są na serwerowych dyskach talerzowych spiętych w macierz RAID6. Administratorzy DS dbają o poprawność i trwałość przechowywanych danych i reagują proaktywnie na zauważone problemy.
Istnieje możliwość wykupienia usługi przetrzymywania kopii danych na drugim urządzeniu dyskowym. W ramach usługi nie ma limitu na ilości wgrywanych danych, jest natomiast limit transferu z urządzenia, będący pięciokrotnością zadeklarowanej przestrzeni w miesiącu.
Dostępne protokoły: SSH, FTP, SFTP, RSYNC. Spoza sieci DS sugerujemy komunikację szyfrowaną. W przypadku klientów z Windows można korzystać np. z programów SSHFS, Expandrive, aby podpiąć się do przestrzeni.
W wielkim skrócie, Disaster Recovery Center to zreplikowana i oddalona geograficznie infrastruktura IT firmy. W przypadku Data Space, Zapasowe Centrum Danych jest oddalone o 199 km od naszego Data Center i komunikuje się przez dwa niezależne łącza operatorskie.
Disaster Recovery Center może być odwzorowaniem środowiska klienta w 100% bądź dublować jego najważniejsze funkcjonalności (60-80%) – wszystko zależy od tego, jak duży procent systemu jest uznawany za kluczowy dla działalności firmy. Procent odwzorowania jest też uzależniony od tego, jaki budżet Klient chce przeznaczyć na takie zabezpieczenie.
Disaster Recovery Center może być fizyczne (serwery firmy, kolokowane w innym Data Center bądź serwerowni) lub realizowane jako usługa (środowisko zapasowe umiejscowione na serwerach w Data Center). Dodatkowo, dzięki georeplikacji (wymiana plików pomiędzy serwerem głównym i zapasowym) mamy pewność, że środowisko awaryjne jest przez cały czas uaktualniane.
Powiedz nam, czego potrzebujesz. Nasi specjaliści zaproponują Ci najefektywniejsze rozwiązania, dopasowane do potrzeb Twojego biznesu.
Konsultacja jest bezpłatna i nie wiąże się z obowiązkiem współpracy.