Z chmury publicznej na własną infrastrukturę – Data Space w Magazynie E-commerce

Data Space
08.03.2019 Data Space

W najnowszym wydaniu Magazynu E-commerce (luty-marzec 2019) – czołowego polskiego czasopisma poświęconego branży e-handlu – ukazał się artykuł autorstwa Marcina Kowalskiego, Senior Product Managera w Data Space.

Tekst zatytułowany „Z chmury publicznej na własną infrastrukturę” opisuje specyfikę i zastosowania chmury publicznej, przechodząc do jej wad i prezentując inne, alternatywne rozwiązania, które mogą lepiej spełniać potrzeby branży e-commerce, wraz z porównaniem kosztów.

Chmura – marketingowe określenie lekarstwa na wszystkie problemy ze skalowalnością, uptime’em i wydatkami. To określenie trzeba jednak zderzyć z rzeczywistością: w świecie IT nie ma łatwych, prostych i tanich rozwiązań. Chmura publiczna nie jest magicznym obłokiem, do którego wysyłamy dane. To bardzo realna fizyczna infrastruktura należąca do określonego podmiotu. Dostawca bierze na siebie całe zarządzanie infrastrukturą fizyczną, wirtualizacją, dostępem do Internetu czy wydajnością. Klient powinien tylko płacić i być zadowolony z usług. Skąd więc wziął się cały zamęt i czemu firmy zaczynają uciekać z instalacji chmurowych? Które firmy z sektora e-commerce powinny zastanowić się nad rozwiązaniem chmurowym?

Z CHMURY PUBLICZNEJ NAJLEPIEJ SKORZYSTAJĄ:

  • bardzo duże firmy, które ponoszą tak wysokie koszty utrzymania i tworzenia ekstremalnie skomplikowanej infrastruktury, że łatwiej jest im outsource’ować cały proces niż samemu go budować. Dotyczy to w szczególności firm z krajów, gdzie koszt pracy DevOpsa, czyli administratora skomplikowanej i ciągle zmieniającej się infrastruktury, jest duży. W Polsce nie ma sklepów o takiej skali,
  • firmy, które mają klientów na całym świecie,
  • firmy, które posiadają całe oprogramowanie i procesy dostosowane w całości do środowiska chmury publicznej,
  • firmy sprzedające produkty niematerialne, których mogą sprzedać dowolną ilość, a jedynym wąskim gardłem jest wydajność sklepu.

Chmura w modelu SaaS jest idealnym rozwiązaniem na początku działalności, szybkim do uruchomienia, niewymagającym wiedzy, o niskich kosztach na samym początku działalności. Im lepiej jednak poznajemy naszego klienta, im bardziej nasz biznes staje się przewidywalny i im mniej zaskakują nas wzrosty sprzedaży, tym bardziej chmura nie jest rozwiązaniem optymalnym kosztowo.

 

Pełna publikacja z drukowanej wersji Magazynu, natomiast spory jej fragment można przeczytać na stronie www czasopisma.

Źródła grafik: Magazyn E-commerce

Data Space
Data Space kontakt@dataspace.pl Naszą misją jest być najlepszym wyborem dla firm, które muszą być online bez względu na wszystko, przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku. Dostarczamy im platformę składającą się z najbardziej zaawansowanych rozwiązań z zakresu infrastruktury IT.
Praca w IT
Praca w IT, cz.1 - System Administrator
Praca w IT
Praca w IT, cz.2 - IT Technical Specialist (dyżurny)