Support: 56 657 71 78

Sprawdzaj status swoich usług – status.dataspace.pl

Newsy
monitoring
serwery dedykowane

Mamy przyjemność zaprezentować stronę statusową dla usług Data Space – status.dataspace.pl. Znajdują się tam monitory, które sprawdzają dostępność świadczonych przez nas usług z 7 niezależnych miejsc w Europie.

Monitory podzielone są na 3 segmenty:

  • Core – w tym miejscu monitorowany jest rdzeń sieci, czyli nasze główne wyjście na świat. Jak można zauważyć, mamy tutaj dwa monitory „Data Space Core – Sektor” 1 i 2, które odpowiadają za dwa niezależne miejsca styku Data Space z WAN. Dopiero awaria obydwu tych komponentów oznacza brak dostępności dla usług.
  • Kolokacja – monitory w tej grupie odpowiadają za Państwa serwery umieszczone w naszej infrastrukturze Data Center.
  • Serwery dedykowane – czyli najbardziej rozbudowana infrastruktura w naszym DC. Znajduje się tutaj 14 monitorów odpowiadających za poszczególne sektory infrastruktury sieciowej. Informacje o dostępności Państwa infrastruktury znajdują się w Panelu Data Space, w zakładce „Serwery”, w polu „Status online”. Dodatkowo mamy tutaj czujki, które monitorują sekcję odpowiedzialną za IPMI oraz Shared VLAN.

Pod stroną statusową znajduje się sekcja incydentów. W tym miejscu pojawiać się będą informację o planowanych oraz bieżących wydarzeniach, które w jakikolwiek sposób wpłynąć mogą na Państwa infrastrukturę. Nie jest to od tego momentu jedyne miejsce, gdzie mogą dowiedzieć się Państwo np. planowanych pracach – będziemy również (nadal) informować droga mailową.

Rozwiązanie oparte jest na Site24x7.com – serwisie, z którego korzystamy od lat. Narzędzie to jest komercyjnym produktem, który specjalizuje się w szeroko pojętym monitorowaniu usług. Każdy monitor sprawdzany jest raz na minutę z 7 lokalizacji w Europie (Warszawa, Frankfurt, Sztokholm, Paryż, Barcelona, Monachium i Wiedeń). Program interpretuje awarię w przypadku, gdy:

  • Usługi nie odpowiadają na zapytanie z Warszawy, lub
  • Nie odpowiada na 2 zapytania z pozostałych miast w Europie.

Strona status.dataspace.pl oparta jest o rozszerzenie Site24x7 znane jako Signals. Oferuje ono subskrybowanie wybranych przez siebie monitorów z możliwością powiadomienia mailowego lub RSS w przypadku awarii.

Instrukcja dla klientów Data Space: https://wiki.dataspace.pl/onboarding/status-online-serwera-dedykowanego/

Data Space kontakt@dataspace.pl Naszą misją jest być najlepszym wyborem dla firm, które muszą być online bez względu na wszystko, przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku. Dostarczamy im platformę składającą się z najbardziej zaawansowanych rozwiązań z zakresu infrastruktury IT.
Case study
Platforma z NVMe dla agencji IDEA commerce - case study
Newsy
AMD EPYC 2nd gen: premiera procesorów serwerowych