Mamy przyjemność zaprezentować stronę statusową dla usług Data Space – status.dataspace.pl. Znajdują się tam monitory, które sprawdzają dostępność świadczonych przez nas usług z 7 niezależnych miejsc w Europie.
Monitory podzielone są na 3 segmenty:
- Core – w tym miejscu monitorowany jest rdzeń sieci, czyli nasze główne wyjście na świat. Jak można zauważyć, mamy tutaj dwa monitory „Data Space Core – Sektor” 1 i 2, które odpowiadają za dwa niezależne miejsca styku Data Space z WAN. Dopiero awaria obydwu tych komponentów oznacza brak dostępności dla usług.
- Kolokacja – monitory w tej grupie odpowiadają za Państwa serwery umieszczone w naszej infrastrukturze Data Center.
- Serwery dedykowane – czyli najbardziej rozbudowana infrastruktura w naszym DC. Znajduje się tutaj 14 monitorów odpowiadających za poszczególne sektory infrastruktury sieciowej. Informacje o dostępności Państwa infrastruktury znajdują się w Panelu Data Space, w zakładce „Serwery”, w polu „Status online”. Dodatkowo mamy tutaj czujki, które monitorują sekcję odpowiedzialną za IPMI oraz Shared VLAN.
Pod stroną statusową znajduje się sekcja incydentów. W tym miejscu pojawiać się będą informację o planowanych oraz bieżących wydarzeniach, które w jakikolwiek sposób wpłynąć mogą na Państwa infrastrukturę. Nie jest to od tego momentu jedyne miejsce, gdzie mogą dowiedzieć się Państwo np. planowanych pracach – będziemy również (nadal) informować droga mailową.
Rozwiązanie oparte jest na Site24x7.com – serwisie, z którego korzystamy od lat. Narzędzie to jest komercyjnym produktem, który specjalizuje się w szeroko pojętym monitorowaniu usług. Każdy monitor sprawdzany jest raz na minutę z 7 lokalizacji w Europie (Warszawa, Frankfurt, Sztokholm, Paryż, Barcelona, Monachium i Wiedeń). Program interpretuje awarię w przypadku, gdy:
- Usługi nie odpowiadają na zapytanie z Warszawy, lub
- Nie odpowiada na 2 zapytania z pozostałych miast w Europie.
Strona status.dataspace.pl oparta jest o rozszerzenie Site24x7 znane jako Signals. Oferuje ono subskrybowanie wybranych przez siebie monitorów z możliwością powiadomienia mailowego lub RSS w przypadku awarii.
Instrukcja dla klientów Data Space: https://wiki.dataspace.pl/onboarding/status-online-serwera-dedykowanego/