Support: 56 657 71 78

Chmura prywatna dla agencji interaktywnej Plej – case study

Case study
case study
chmura prywatna

Klient

Plej – brand experience agency. Agencja, która oferuje pełen zakres usług marketingu zintegrowanego. Nie dzieli myślenia na digitalowe, ATL-owe, BTL-owe czy eventowe. Stawia na całościowe i szerokie podejście do briefów oraz tworzonych kampanii. A przede wszystkim na emocje i prawdziwe przeżycia. Plej to agencja, do której przychodzą najwięksi, poszukując jakości i kompleksowego podejścia. Potwierdzeniem tego jest m.in. 5 statuetek Effie Awards.

Wyzwanie

Agencja chce w krótkim terminie uruchomić szeroko zakrojoną kampanię opartą w większości o działania online. Jak każda firma, Plej skupia się na swojej podstawowej działalności i świadczeniu usług o jak najwyższej jakości. Utrzymanie sprzętu, administracja wirtualizacją czy systemami operacyjnymi nie są podstawową działalnością agencji. Utrzymanie systemów online 24/7 razem z obsługą, reagowaniem na incydenty oraz gotowość do szybkiej rozbudowy wymaga dużych zasobów ludzkich, sprzętowych i odpowiedniego dostępu do sieci. Tego typu zasoby organizacyjno-techniczne wymagają zewnętrznego dostawcy usług. Do uruchomienia kampanii pozostał tydzień.

Rozwiązanie

Od pierwszego spotkania do uruchomienia w całości skonfigurowanego środowiska wystarczyły trzy dni. Data Space dostarczył kompletny, dopasowany do potrzeb Klienta pakiet rozwiązań zapewniających ciągłość działania i bezpieczeństwo: serwery dedykowane, administrację chmurą prywatną, możliwość szybkiej rozbudowy o kolejne nody, łącze z gwarancjami działania (które zapewnia możliwość skalowania). Zadbano też o spięcie z infrastrukturą klienta końcowego i przeprowadzenie sprawnej migracji. Wszystko w okresie około noworocznym.

Platforma chmury prywatnej została zbudowana w oparciu o klaster Proxmox przy wykorzystaniu rozproszonego systemu plików Ceph. Połączenie tych dwóch technologii open source pozwoliło zespołowi Data Space zbudować przejrzystą i prostą w utrzymaniu chmurę prywatną. Wykorzystane technologie umożliwiają łatwą skalowalność rozwiązania – nie tylko wertykalną (polegającą na rozbudowie zasobów obliczeniowych węzłów), ale też horyzontalną (możliwość dodawania lub odejmowania węzłów – zarówno obliczeniowych, jak i służących do przechowywania danych).

Komentarz Klienta

Łukasz Gumowski, Creative Partner, Plej

Łukasz Gumowski, Creative Partner, Plej:

Potrzebowaliśmy kompleksowej obsługi i ją otrzymaliśmy. Możemy spać spokojnie i nie angażujemy krytycznych pracowników w utrzymanie systemów w gotowości 24/7. Outsourcing usług do firmy Data Space pozwolił nam na skupienie się na naszej głównej działalności i dostarczeniu lepszego produktu klientom.

Data Space kontakt@dataspace.pl Naszą misją jest być najlepszym wyborem dla firm, które muszą być online bez względu na wszystko, przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku. Dostarczamy im platformę składającą się z najbardziej zaawansowanych rozwiązań z zakresu infrastruktury IT.
Z życia Data Center
Pożary bez dymu - o awariach w Centrach Danych
Newsy
Nowy sposób wzmacniania ataku DDoS