GO.PL: z Hetznera do Data Space – case study

case study
serwery dedykowane
Data Space
30.08.2018 Data Space

Klient

GO.PL to agencja performance marketingu zajmująca się tworzeniem i utrzymaniem prostych, ale bardzo skutecznych narzędzi marketingowych, jak retargeting RTB, retargeting mailowy, czy analiza danych e-commerce. Opisanie ich jako firmy uzależnionej w 100% od technologii i stabilnego oraz niezawodnego dostępu do globalnej sieci jest jak najbardziej właściwe.

Wyzwanie

GO.PL wielokrotnie zmieniało dostawców rozwiązań ze względu na problemy techniczne i biznesowe. Koszt infrastruktury jest istotnym aspektem działania firmy o takim profilu, ale jest to też krytyczny element usługi, który – jeżeli nie działa – oznacza brak przychodów. Pierwszym ich wyborem był wiodący europejski dostawca serwerów dedykowanych. Został on jednak zmieniony po fali awarii i problemów biznesowych przy zakupie większej ilości usług o dedykowanej konfiguracji.

Drugi dostawca, tym razem wiodąca niemiecka serwerownia, miał niestabilną sieć wewnętrzną, która powodowała opóźnienia w komunikacji pomiędzy serwerami.

U wszystkich dostawców praca działów obsługowych i czas rozwiązywania usterek był daleki od deklaracji.

Rozwiązanie

Klient potrzebował stabilnie działającej sieci wewnętrznej pomiędzy serwerami, zapewniającej wysokie przepustowości i niskie opóźnienia. Dodatkowo w toku analizy pojawiła się konieczność separacji sieci wewnętrznej na segmenty, dostosowania komponentów do stosowanych przez Klienta rozwiązań programowych, jak też zaangażowania służb administracyjnych Data Space w opracowanie optymalnych rozwiązań.

Docelowo Klient otrzymał kilkadziesiąt serwerów dedykowanych powiązanych sieciami wewnętrznymi. W wyniku przeprowadzonych testów, wydajność całej instalacji okazała się aż o 35% większa od poprzedniej – zarówno jeżeli chodzi o szybkość, jak i ilość usług, które można świadczyć w infrastrukturze. Przełożyło się to wymiernie na możliwy do uzyskania przychód bez ponoszenia większych kosztów infrastrukturalnych.

Komentarz Klienta

Konrad Giżycki, CEO GO.PL:

Do współpracy z Data Space przekonało nas bardzo partnerskie podejście oraz poważne traktowanie GO.PL jako klienta.

Rewelacyjny wręcz kontakt z działem sprzedaży oraz supportem, który bardzo aktywnie angażuje się w rozwiązywanie problemów, jest ogromną wartością dodaną do nowoczesnej i wyposażonej w doskonałe łącza serwerowni.

Dlatego podjęliśmy ogromne wyzwanie przeniesienia do Data Space kilkudziesięciu serwerów, bez wyłączania systemu, co zakończyło się pełnym sukcesem.

Jesteśmy z tej decyzji bardzo zadowoleni,
a firma może się nadal rozwijać, nie martwiąc się problemami sprzętowymi.

 

Data Space
Data Space kontakt@dataspace.pl Naszą misją jest być najlepszym wyborem dla firm, które muszą być online bez względu na wszystko, przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku. Dostarczamy im platformę składającą się z najbardziej zaawansowanych automatycznych rozwiązań z zakresu infrastruktury IT.
Newsy
Serwery HPE Blade w limitowanej ofercie!
General
7 rewolucji IT, które warto śledzić