Support: 56 657 71 78

Serwery dedykowane

Wybierz jeden z gotowych zestawów lub skonfiguruj własny serwer idealnie dopasowany do Twoich potrzeb.

Jak wspieramy utrzymanie serwera

  • Uruchomienie w 5 minut

  • Wsparcie instalacji

  • Monitoring i SLA

  • Diagnostyka i pomoc telefoniczna 24/7/365

  • Ciągłość działania

Szukasz rozwiązania?

Wykorzystaj nasze doświadczenie i umów się na bezpłatną konsultację. Doradzimy, jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojego projektu.

Bezpłatna, indywidualna analiza potrzeb

FAQ

Czym jest serwer dedykowany?

Serwer dedykowany to komputer pełniący funkcję serwera, który jest dedykowany jednemu klientowi. Serwer dedykowany może być dowolnie konfigurowany przez klienta (system operacyjny, usługi). Znajduje się on w Data Center, gdzie zapewniane mu są najlepsze warunki pracy: precyzyjnie dostosowana temperatura i wilgotność, redundantne zasilanie od różnych dostawców, nieprzerwany dostęp do internetu oraz opieka administratorów.

Jak działa serwer dedykowany?

Serwer dedykowany podłączany jest w specjalnie do tego przystosowanym Data Center. Administratorzy instalują go w szafie rack, podłączają do zasilania, konfigurują środowisko sieciowe, oraz, co najważniejsze, ustalają zdalny dostęp do niego dla Klienta.

Kiedy środowisko jest gotowe, administrator po Państwa stronie otrzymuje dane dostępowe oraz metodę połączenia się ze swoim serwerem (jeżeli nie zdefiniował jej wcześniej sam) i może w pełni nim zarządzać. Zazwyczaj odbywa się to dwuetapowo – w pierwszym kroku łączy się do IPMI (Intelligent Platform Management Interface), czyli systemu, który pozwala zarządzać hardware’em serwera, oraz włączyć konsolę (czyli to samo, co będziemy widzieć, gdy podepniemy się do serwera monitorem), podpiąć obraz ISO płyty instalacyjnej i zainstalować system operacyjny. Drugi etap to zarządzanie serwerem, które w większości przypadków odbywa się poprzez protokół SSH.

Czym się różni serwer dedykowany od VPS?

Serwer dedykowany jest osobną jednostką fizyczną. To tak naprawdę komputer, który wynajmujemy klientowi w całości. Dzięki temu wszystkie zasoby serwera należą tylko do Państwa.

VPS to  dzierżawa maszyny wirtualnej. Opisując to najprościej, dostawca łączy kilka serwerów fizycznych w tzw. „klastry”, po czym je wirtualizuje robiąc z tego jeden organizm. Następnie takie środowisko tnie się na dziesiątki, setki czy tysiące mniejszych VPS-ów, zachowując przez cały czas pełną kontrolę nad nimi i ograniczając dowolnie ich parametry.

Dlaczego warto wybrać serwer dedykowany?

Serwery dedykowane to maszyny znane od lat. W zależności od konfiguracji mogą służyć zarówno jako maszyny produkcyjne czy backupowe. Ich zaletą jest zasada – jedna maszyna (fizyczna), jeden użytkownik – dzięki temu masz pewność, że nie wystąpią spadki mocy.

Gdzie fizycznie mieszczą się serwery dedykowane Data Space?

Serwery Data Space mieszczą się w naszym Data Center w Toruniu przy ul. Włocławskiej 161. Centrum Przetwarzania Danych zbudowane zostało zgodnie z międzynarodowym standardem TIA-942. Po więcej informacji zapraszamy na stronę „O nas”.

Jaki serwer dedykowany wybrać?

Wszystko zależy od tego, do czego ten serwer dedykowany ma nam służyć. Jeżeli ma być to serwer do przechowywania plików (FTP), największą rolę w jego działaniu odgrywa pojemność dysków, przepustowość łącza oraz kopia zapasowa. Nie potrzeba tutaj bardzo mocnego procesora i pamięci RAM. W przypadku serwera firmowego, gdzie będą działały aplikacje księgowe, serwer pocztowy, strona WWW i serwer plików, parametry serwera muszą rozkładać się w miarę równomiernie, gdyż w obrębie jednego serwera obsługiwanych będzie kilka rodzajów aplikacji. Wówczas można dostosowywać serwer do swoich potrzeb (rozszerzanie dysku, zwiększanie przepustowości łącza) na podstawie obserwacji oraz ogólnego odczucia swojego i pracowników. W przypadku rozwiązań bardzo zaawansowanych najlepiej skontaktować się z naszym zespołem, który pomoże wybrać optymalne środowisko dla Państwa potrzeb.

Jaki procesor wybrać w serwerze dedykowanym?

Wybór odpowiedniego procesora nie jest łatwy. Pod uwagę trzeba wziąć zarówno aktualne potrzeby, przyszły rozwój, jak i niespodziewane wzrosty zapotrzebowania na moc. Bardzo ciężko jest określić wymagania na nieprodukcyjnym, nieobciążonym środowisku. Procesor powinien być dobierany przez administratora systemu, który zna wszystkie biznesowe i techniczne uwarunkowania środowiska.

W Data Space pomagamy dobrać procesor odpowiedni do potrzeb, zarówno biznesowych, jak i technicznych. Oferujemy serwery z szeroką gamą procesorów, od małych procesorów klasy i3 do dwuprocesorowych maszyn mających 64 wątki. Do celów testowych można wypożyczyć serwer na krótki okres z określonymi procesorami, w celu sprawdzenia wydajności w możliwie realnych warunkach.

Co oznacza termin 'SLA'?

SLA (ang. Service Level Agreement) to umowa o gwarantowanym poziomie świadczenia usług, zawierająca w sobie takie elementy jak: sposób określenia niedziałania usługi, definicję momentu stwierdzenia niedziałania, stronę odpowiedzialną za monitorowanie, stronę odpowiedzialną za usunięcie usterki, kary umowne, dopuszczalny czas niedziałania w zdefiniowanym okresie.

SLA w IT określane jest bardzo różnie, jako procent czasu w miesiącu lub roku, w jakim usługa może nie działać, jako gwarantowany czas reakcji, jako gwarantowany czas naprawy, jako procentowe lub wartościowe progi, jakie musi spełniać usługa, żeby uznać ją za działającą.

W Data Space przedstawiamy SLA prosto i uczciwie, nie ukrywając się za gąszczem niezrozumiałych zapisów, np. Standardowe SLA dla serwera dedykowanego to 12h gwarancji na naprawę po każdym incydencie, z możliwością wykupienia pakietów 4h i 2h.

Jaki jest czas reakcji na zgłoszenie?

Staramy się, aby czas faktycznej reakcji był jak najkrótszy, mierzony w sekundach lub minutach. Gwarantowany czas reakcji jest powiązany z SLA określonym w umowie. W naszym centrum utrzymania zachowana jest ciągłość pracy – o każdej porze dnia i nocy administrator monitoruje Państwa usługę oraz odpowiada na zgłoszenia.

Jak zgłosić awarię?

Zgłaszanie awarii następuje poprzez wybranie funkcji o tej samej nazwie w sekcji „Dashboard” Państwa serwera dedykowanego w panelu Data Space. Klikając przycisk „Zgłoś awarię” przekierowani zostaną Państwo do formularza. Uprzejmie prosimy o opisanie problemu w jak najbardziej precyzyjny sposób, co ułatwi administratorom szybsze rozwiązanie awarii. Na pytania biznesowe odpowiadamy od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00, na pytania techniczne 24/7.

Czy mogę zainstalować swój system operacyjny?

Tak. Poza systemami operacyjnymi oferowanymi przez Data Space, mogą Państwo podpiąć swój obraz ISO i zainstalować system według własnych preferencji. Staramy się oferować sprzęt kompatybilny z jak największą ilością systemów operacyjnych, a w przypadku niekompatybilności możliwe jest dokupienie modyfikacji pozwalających zainstalować prawie każdy OS.

Jak zamontować własny obraz ISO?

W sekcji zarządzania serwerem należy uruchomić konsolę, następnie w sekcji Virtual Storage należy wybrać opcję „ISO FILE” i wybrać plik ze swojego komputera. Po podłączeniu obrazu wymagane jest ponowne uruchomienie serwera.

Czy mogę samodzielnie skonfigurować RAID?

Tak. Własną konfigurację RAID można zastosować albo w procesie samodzielnej instalacji systemu operacyjnego, albo zlecając ją nam po wykupieniu serwera. Zależnie od konfiguracji sprzętowej możliwy jest zarówno programowy, jak i hardware’owy RAID.

Dlaczego po kupieniu dwóch sztuk dysku w systemie widzę tylko jeden?

W sytuacji, gdy serwer został zakupiony z dwoma dyskami twardymi, zostały one zainstalowane w konfiguracji RAID 1, gdzie jeden jest lustrzanym odbiciem drugiego (mirroring). Uważamy, że każdy szanujący swoje dane administrator zastosuje taką konfigurację. Jeżeli nie jest ona odpowiednia, można ją zmienić później.

Czy mogę zdalnie resetować serwer dedykowany?

Tak. Serwer dedykowany można zrestartować zdalnie z poziomu konsoli dostępnej na stronie panelu Data Space dowolną ilość razy i nie ponosząc za to żadnych dodatkowych opłat.

Jak zabezpieczyć serwer dedykowany?

Można to zrobić na wiele sposobów. Zaczynając od warstwy fizycznej, można wybrać serwer z dwoma zasilaczami, co w przypadku awarii jednego z nich nie zakłóci działania serwera. Warto też zadbać o to, żeby dostawca usługi zapewnił dostęp do internetu z większej liczby źródeł. W drugim etapie należy określić, kto powinien mieć dostęp do serwera. Większość z nich pozwala z poziomu IPMI (Intelligent Platform Management Interface) określić, z jakich adresów IP można zalogować się na serwer. Data Space oferuje również ochronę przed atakami DDoS, które dzisiaj są najpopularniejszymi z ataków wolumetrycznych – warto w taką usługę również się zaopatrzyć. Niestety, nie na wszystkie rodzaje wirusów jesteśmy w stanie się zabezpieczyć, warto więc pamiętać o tym, aby wykonywać kopię zapasową serwera – w dobie ataków typu ransomware (nieodwracalne szyfrowanie plików) jest to najskuteczniejsza metoda.

Czy Data Space oferuje usługę backupu?

Tak. Oferujemy backup w postaci prostej usługi przechowywania danych w przestrzeni utrzymywanej i gwarantowanej przez Data Space. Jest ona dostępna w sieci publicznej z zasobów DS oraz z wybranych i zaakceptowanych adresów IP innych operatorów. Dane utrzymywane są na serwerowych dyskach talerzowych spiętych w macierz RAID6. Administratorzy DS dbają o poprawność i trwałość przechowywanych danych i reagują proaktywnie na zauważone problemy.
Istnieje możliwość wykupienia usługi przetrzymywania kopii danych na drugim urządzeniu dyskowym. W ramach usługi nie ma limitu na ilości wgrywanych danych, jest natomiast limit transferu z urządzenia, będący pięciokrotnością zadeklarowanej przestrzeni w miesiącu.
Dostępne protokoły: SSH, FTP, SFTP, RSYNC. Spoza sieci DS sugerujemy komunikację szyfrowaną. W przypadku klientów z Windows można korzystać np. z programów SSHFS, Expandrive, aby podpiąć się do przestrzeni.

Czym jest Disaster Recovery Center?

W wielkim skrócie, Disaster Recovery Center to zreplikowana i oddalona geograficznie infrastruktura IT firmy. W przypadku Data Space, Zapasowe Centrum Danych jest oddalone o 199 km od naszego Data Center i komunikuje się przez dwa niezależne łącza operatorskie.

Disaster Recovery Center może być odwzorowaniem środowiska klienta w 100% bądź dublować jego najważniejsze funkcjonalności (60-80%) – wszystko zależy od tego, jak duży procent systemu jest uznawany za kluczowy dla działalności firmy. Procent odwzorowania jest też uzależniony od tego, jaki budżet Klient chce przeznaczyć na takie zabezpieczenie.

Disaster Recovery Center może być fizyczne (serwery firmy, kolokowane w innym Data Center bądź serwerowni) lub realizowane jako usługa (środowisko zapasowe umiejscowione na serwerach w Data Center). Dodatkowo, dzięki georeplikacji (wymiana plików pomiędzy serwerem głównym i zapasowym) mamy pewność, że środowisko awaryjne jest przez cały czas uaktualniane.