CASE STUDY

Serwer dedykowany, backup i administracja dla SklepBaterie.pl

Klient

SklepBaterie.pl oferuje szeroki wybór armatury, osprzętu AGD i elementów infrastruktury wodno-kanalizacyjnej i grzewczej. Sprzedaż opiera się o sklepy stacjonarne i nowoczesny kanał internetowy, w którym można obejrzeć i zamówić kilka tysięcy różnych produktów. Intuicyjny interfejs, duża ilość zdjęć i dokładne opisy sprawiają, że SklepBaterie.pl jest chętnie odwiedzany zarówno przez klientów indywidualnych, jak i profesjonalnych instalatorów.

Wyzwanie

Jako ecommerce obsługujący dużą liczbę użytkowników, mających do dyspozycji szeroki asortyment produktów, SklepBaterie.pl jest narażony na duże spadki wydajności – szczególnie w sezonie wzmożenia zakupów remontowo-budowlanych. Serwer obsługujący sklep online musi więc oprócz bieżących zasobów posiadać także zapas mocy, który w krytycznych momentach (znacznie zwiększona liczba kupujących) pozwoli zachować ciągłość świadczenia usług.

Drugą potrzebę stanowi osobna, odseparowana przestrzeń storage, na której można bezpiecznie odkładać kopie zapasowe – zarówno samego sklepu, jak i najważniejszych w e-biznesie danych, jakimi są dane osobowe klientów.

Rozwiązanie

W ramach infrastruktury, która pokryje potrzeby sklepu, dobraliśmy serwer dedykowany Agile.64, na który składają się:

  • 2 mocne procesory Intel Silver 4110
  • 2 pary dysków HDD i SSD (2x 4 TB i 2x 480 GB)
  • 64 GB RAM

Ta konfiguracja daje duże pole do popisu w obszarze systemów ecommerce. Szybsze dyski można przeznaczyć na system, który działa jako produkcyjny, a dyski talerzowe służą przechowywaniu baz danych, których w przypadku sklepu o tak dużym asortymencie jest sporo.

Oprócz serwera dedykowanego sklepowi zależało na osobnej przestrzeni, gdzie  można będzie odkładać kopie zapasowe. Optymalnym rozwiązaniem na backupy, zarówno od strony technicznej, jak i biznesowej, było tutaj zastosowanie naszej usługi Cloudbox, czyli wydzielonej przestrzeni z obsługą wielu protokołów komunikacyjnych (w tym przypadku SCP). Obecnie przydzielony jest 1 TB, z możliwością rozszerzania tego wolumenu “w locie”.

Wszystkie prace administracyjne zostały przeprowadzone przez Dataspace. Oprócz samego wdrożenia, SklepBaterie.pl korzysta z naszych usług administracyjnych w trybie ‘on-demand’, czyli wtedy, kiedy potrzebuje naszego wsparcia.

Komentarz Klienta

Współpraca z Dataspace przebiega bardzo owocnie. Przedstawiliśmy swoją wizję tego, jak powinno wyglądać środowisko naszego sklepu, a oni przekuli ją w sprawnie działającą infrastrukturę.

Na bieżąco korzystamy też z pomocy administracyjnej, dzięki czemu wiemy, że zawsze możemy liczyć na szybkie i fachowe wsparcie.

Paweł Seroczyński, Prezes Zarządu, SklepBaterie.pl:

Poznaj inne Case Study