Migracja systemu ecommerce dla Danhoss
Klient
Danhoss działa w obszarze e-commerce od 2006 roku, obecnie prowadząc działalność dwóch sklepów internetowych. Jako pierwszy został uruchomiony partybox.pl, który błyskawicznie stał się liderem sprzedaży pomysłowych gadżetów imprezowych. Po zdecydowanym sukcesie partybox.pl, w 2009 roku został uruchomiony crazyshop.pl, oferujący nietuzinkowe prezenty personalizowane. Oba sklepy nierozerwalnie łączy dawanie pozytywnych emocji.
Wyzwanie
E-commerce to branża, w której najważniejsze jest zachowanie ciągłości usług, również w przypadku zmiany dostawcy elementów infrastruktury IT. W takiej sytuacji liczą się czas oraz kwalifikacje pracowników Data Center, którzy potrafią przeprowadzić taką operację bez żadnych strat po stronie Klienta.
Marka Danhoss dysponuje dwoma prężnie działającymi kanałami sprzedaży, dlatego potrzebowała gwarancji, że migracja do nowego Centrum Danych nie wpłynie na możliwość obsługi zamówień w e-sklepach, również w tak newralgicznych miejscach jak bramka płatności.
Drugim, niemniej ważnym problemem, który musieliśmy rozwiązać, była poprawa kluczowego dla e-commerce elementu, jakim jest szybkość odpowiedzi witryny. Ten współczynnik wpływa bezpośrednio na zadowolenie kupujących, a tym samym na wielkość sprzedaży i chęć powrotu do sklepu internetowego.
Trzecim czynnikiem, którym kierował się Danhoss, były wysokiej jakości obsługa klienta, dostępność 24/7/365 oraz elastyczność dostawcy rozwiązań. Jest to niezbędne w e-commerce, szczególnie w przypadku e-sklepów, w których charakterystyka ruchu nie jest stała, a przypomina bardziej amplitudę.
Rozwiązanie
Pierwszym etapem wdrożenia było zapoznanie się z ówczesną infrastrukturą Danhoss, a następnie dobranie odpowiedniego sprzętu. W projektowaniu rozwiązań musieliśmy uwzględnić skalowalność środowiska dostosowaną do perspektyw rozwojowych Klienta. Finalnie zaproponowaliśmy serwery dedykowane z trzech grup produktowych: customowe (dopasowane pod serwer pocztowy), maszyny z linii Agile, doposażone w szybkie dyski NVMe (odpowiadające za procesy sprzedażowe), oraz backup (przeznaczony pod kopie zapasowe środowiska).
Specyfikacja serwera pocztowego:
- Intel Xeon E3 1240v6
- 16 GB RAM
- 4x 2 TB HDD
Specyfikacja serwera agile.64:
- 2x Intel Xeon Silver 4110
- 64 GB RAM
- 2x 480 GB SSD + 2x 4 TB HDD
Specyfikacja serwera backup.8:
- Intel i3-6100
- 8GB RAM
- 4x 4TB SATA Enterprise
Drugim etapem było przygotowanie środowiska od strony administracyjnej, instalacja odpowiednich systemów na maszynach fizycznych, oraz przygotowanie maszyn wirtualnych. Stos technologiczny oparliśmy na najpopularniejszych i najpewniejszych rozwiązaniach dla serwerów www – Linux Debian/Ubuntu (bare-metal), Proxmox (wirtualizacja), Apache, MySQL, PHP-FPM, Plesk, OTRS, jak też pomniejsze narzędzia autorskie.
Trzeci etap to migracja usług oraz dostrojenie i optymalizacja działania pod kątem wydajności, która jest dla naszego Klienta jedną z najważniejszych wartości. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom, zanotowano ok. 30% skrócenie się czasu odpowiedzi serwera oraz kilkukrotny wzrost wydajności.
Komentarz Klienta
Inwestując w infrastrukturę IT nie chcieliśmy iść na kompromisy. Stworzony od podstaw system e-commerce wymaga nowoczesnych rozwiązań, które mogą sprostać naszym założeniom dotyczącym szybkości działania.
Zaproponowane rozwiązania spełniły nasze oczekiwania i pomogły zbudować nowoczesny, a przede wszystkim bardzo wydajny e-sklep.