CASE STUDY

GO.PL: z Hetznera do Data Space

Klient

GO.PL to agencja performance marketingu zajmująca się tworzeniem i utrzymaniem prostych, ale bardzo skutecznych narzędzi marketingowych, jak retargeting RTB, retargeting mailowy, czy analiza danych e-commerce. Opisanie ich jako firmy uzależnionej w 100% od technologii i stabilnego oraz niezawodnego dostępu do globalnej sieci jest jak najbardziej właściwe.

Wyzwanie

GO.PL wielokrotnie zmieniało dostawców rozwiązań ze względu na problemy techniczne i biznesowe. Koszt infrastruktury jest istotnym aspektem działania firmy o takim profilu, ale jest to też krytyczny element usługi, który – jeżeli nie działa – oznacza brak przychodów. Pierwszym ich wyborem był wiodący europejski dostawca serwerów dedykowanych. Został on jednak zmieniony po fali awarii i problemów biznesowych przy zakupie większej ilości usług o dedykowanej konfiguracji.

Drugi dostawca, tym razem wiodąca niemiecka serwerownia, miał niestabilną sieć wewnętrzną, która powodowała opóźnienia w komunikacji pomiędzy serwerami.

U wszystkich dostawców praca działów obsługowych i czas rozwiązywania usterek był daleki od deklaracji.

Rozwiązanie

Klient potrzebował stabilnie działającej sieci wewnętrznej pomiędzy serwerami, zapewniającej wysokie przepustowości i niskie opóźnienia. Dodatkowo w toku analizy pojawiła się konieczność separacji sieci wewnętrznej na segmenty, dostosowania komponentów do stosowanych przez Klienta rozwiązań programowych, jak też zaangażowania służb administracyjnych Dataspace w opracowanie optymalnych rozwiązań.

Docelowo Klient otrzymał kilkadziesiąt serwerów dedykowanych powiązanych sieciami wewnętrznymi. W wyniku przeprowadzonych testów, wydajność całej instalacji okazała się aż o 35% większa od poprzedniej – zarówno jeżeli chodzi o szybkość, jak i ilość usług, które można świadczyć w infrastrukturze. Przełożyło się to wymiernie na możliwy do uzyskania przychód bez ponoszenia większych kosztów infrastrukturalnych.

Komentarz Klienta

Do współpracy z Dataspace przekonało nas bardzo partnerskie podejście oraz poważne traktowanie GO.PL jako klienta.

Rewelacyjny wręcz kontakt z działem sprzedaży oraz supportem, który bardzo aktywnie angażuje się w rozwiązywanie problemów, jest ogromną wartością dodaną do nowoczesnej i wyposażonej w doskonałe łącza serwerowni.

Dlatego podjęliśmy ogromne wyzwanie przeniesienia do Dataspace kilkudziesięciu serwerów, bez wyłączania systemu, co zakończyło się pełnym sukcesem.

Jesteśmy z tej decyzji bardzo zadowoleni, a firma może się nadal rozwijać, nie martwiąc się problemami sprzętowymi.

Konrad Giżycki

CEO, GO.PL

Poznaj inne Case Study